truerainmaker_prodajne_tajne_utisci

Truerainmaker - Prodajne tajne: utisci i istina

Nazovi kritika i utisci nakon čitanja "revolucionarne" knjige Prodajne tajne u kojoj tim autora Truerainmaker ekipe pitanjima na čitaoce prenosi spostveno iskustvo stečeno "dugogodišnjim" radom u prodaji i internet marketingu. Zvuči zajebano, zar ne? :D

Listam tog jutra notifikacije uz kafu, kad na moje zaprepašćenje u sandučetu za kontakt ovog sajta, koje “by the way” još od starta dvije godine unazad zvrji prazno, stoji poruka. Neko mi sugeriše da obratim pažnju na Truerainmaker  ekipu koja na internetu promoviše neke kurseve vezane za prodaju. Naravno, ekipa mi je dobro poznata, trio koji je radio marketing, edukaciju ili tako nešto za Infejs stručnjake, a koju sam ovlaš istražio prije nekog vremena. U tom momentu  jednostavno nisam imao materijala o kom bih pisao sem da opalim po njima personalno, što mi tada a ni sada nije bilo interesantno, pa sam ih prosto zaobišao. Sada se situacija donekle promijenila jer mi je anonimni dobrotvor u prilogu poruke poslao i elektronsko izdanje knjige koju ekipa promoviše, a sudeći po cijeni, i prodaje kao revolucionarnu, pa će ovaj članak za početak biti recenzija knjige, s tim da ću ga vremenom ažurirati, kako budem pribavljao više materijala. U principu se nikada ne bih usudio da radim recenziju knjige, ali kako su Prodajne tajne više pamflet nego knjiga, pravo da vam kažem nije me briga, ili po narodski, zabolje me peta.

Da krenemo od značenja same riječi “rainmaker”. Ako izuzmemo pravni kontekst i aboridžinske “mumbo jumbo” rituale, tuđica “rainmaker” u poslovnom žargonu predstavlja osobu koja dovodi klijente, ostvaruje prodaje ili generalno, na ovaj ili onaj način, zarađuje novac za kompaniju. Junacima našeg današnjeg teksta i autorima knjige ovo, generalno veoma pozitivno, značenje riječi nije bilo dovoljno pa su sebe nazvali “TrueRainmaker-s”  jer se, bože moj, i među “rainmakerima” mora napraviti razlika na obične i one istinske, i mora se jasno razgraničiti (da malo iskrivimo narodnu umotvorinu) “ko rosi a ko kišu nosi”.

Interesantno je da na koricama, niti bilo gdje u unutrašnjosti, nisu navedena imena autora što je za knjigu priznaćete čudno, pa ću, s obzirom na to da su njihove slike svuda po promotivno materijalu, pretpostaviti da su to Dražen Kovačević (Liza Eight), Danijel Kruljac i Predrag Masleša. Shodno tome da nisu navedeni kao autori u knjizi nema ni njihovih biografija, stoga ću se potruditi da ih ukratko predstavim.

Truerainmaker trioTrueRainmaker TrioIzvor:truerainmaker.com

Kao što već rekoh ovaj trio je jedno vrijeme aktivno radio na marketingu Inface Invest Grupe, da bi se u posljednje vrijeme malo utišao i počeo polagano da uklanja materijale koji ih povezuju sa tom organizacijom. I ne čudim se tome. Zar bi jedan istinski “rainmaker” dozvolio sebi da bude povezivan sa fijaskom kakav je IFIG.

Pored IFIGA svaki od njih pojedinačno ima interesantnu “karijeru” i reference.

Dražen Kovačević (Liza Eight), je popularni jutjuber koji se specijalizirao, kako kaže na svom sajtu, za gladnu ponudu(šta god mu to bilo, muka mi bilo da guglam) i prodajne lijevke popularne ”funnel”-e koji su generisali stotine hiljada eura prometa njegovim klijentima i njemu samom. Da li da mu vjerujemo na riječ, šta mislite? Učio je kaže od najboljih mentora i „na svom aranžmanu ima hiljadu programa“, a negdje sam, čini mi se, pročitao da ima neki sertifikat od Jordana Belforta. Da Vuka sa Vol strita lično. Bože čime se sve ljudi hvale!

Danijel Kruljac, profesor internet zarade kako sebi prepotentno laska, je prethodnih 10ak godina isprobao više revolucionarnih MLM projekata nego tetka mi iz Gajdobre i računam stekao finansijske neovisnosti za bar četiri naredna života, pa sada u miru može da se posveti edukaciji i pisanju knjiga.

Predrag Masleša, majstor prospektinga i zaključivanja prodaje mi je nekako najtanji, odnosno nisam mogao iskopati puno šta o njemu, osim što ga je alfa ili pak omega IFIGA Zoki Bleja jednom prilikom predstavio kao građevinskog inženjera, u pokušaju pretpostavljam, čim je tako ozbiljan posao zamijenio ovakvim budalaštinama.

Lijepo su oni to zamislili, jedan da piše knjige, drugi da kanališe, a treći da zaključuje prodaje.

Prodajne_tajne_naslovnaNaslovna strana knjige Prodajne tajneScreenshot: knjiga Prodajne tajne

Da vidimo šta to oni zapravo prodaju. Bestseler, kako stoji na koricama, Prodajne tajne bi trebalo da uputi čitaoce u strategiju prodaje koja se zasniva na postavljanju precizno pripremljenih pitanja potencijalnom kupcu kako bi ga se navelo da zaviri u svoju podsvijest i spozna da mu je upravo vaša usluga ili proizvod neophodan. Knjiga sadrži preko 200, pazi sad, dokazanih Truerainmaker pitanja koja će vam pomoći da povećate prodaju i zaradite 1000, 4000 ili čak 10000 eura za 20 dana (ova rečenica je iz promo materijala, zaista ih nisam brojao. Mislim na pitanja.). Pitanja su podijeljena u 20ak često besmislenih kategorija, recimo „svjesno-problemska pitanja“ ili pak „razjasno-probojna pitanja“ i nerijetko nabacana bez puno konteksta. Kad tog konteksta ima često je apsurdan ali moram priznati zabavan.

Jedan od prvih primjera počinje ovako: „Recimo da prodajete franšize i imate štand na sajmu...“. Garantujem da je ovo Kruljcev (valjda se ovako piše prisvojni pridjev izveden od prezimena Kruljac) primjer, čovjeku su franšize očigledno fetiš (Web Dimension, Inface Invest Group). Zamišljam sebe kako dolazim na štand i pitam „Šta imate od franšiza? Mcdonald's? Nemate? Šteta“. Ali umjesto odgovora dobro pripremljeni polaznik Truerainmaker kursa i izučavalac Prodajnih tajni bi mi možda parirao nekim „kvalifikacijskim pitanjem“, nastavio sa nekoliko „prošlosituacijskih“ zatim mi uvalio par „tranzicijskih“ i finiširao sa „svjesnosolucijskim“, te bih ja na kraju izašao srećan sa IFIG franšizom.

To bi izgledalo ovako:

• „Zašto vam je to važno?“(kvalifikacijsko).
  • “Kad biste to mogli ponoviti, što bi radili drugačije nego prije?”(prošlosituacijsko)
  • “Osjećate li da bi ovo mogao biti odgovor za vas? Zašto to mislite?” (tranzicijsko)
  • “Što ste otkrili? Kako vam je to uspjelo?” (svjesnosolucijsko)

Pa ako vam ovo ne poboljša prodaju ne znam šta hoće 😀 Naravno, ne možemo zamjeriti ovom triju što želi nešto da proda i na taj način zaradi, jer svako prodaje ono što ima. U ovom slučaju to su pitanja, doduše bez odgovora. Kao alternativu preporučujem legendarnu enciklopediju “1000 zašto 1000 zato”? Znam, znam, pomislićete da ova alternativa nema veze sa prodajom, ali vjerujte mi na riječ da su u tu svrhu obje knjige jednako beskorisne s tim da uz alternativu dobijete i neke odgovore pride. A pritom je i jeftinija. Što nas konsekventno dovodi i do cijene ove knjige koja nije baš mala, tačnije za knjigu je potrebno izdvojiti 45 eura, odnosno 1 euro po pdf strani ili 0.25 eura po pitanju 😀

jordan_belfort_way_of_the_wolfCijena knjige Jordan Belforta na AmazonuScreenshot: amazon.com

Da bih tu cijenu stavio u neki uporediv kontekst na brzinu sam pretražio Amazon čiji je algoritam u sekundi ispljunuo stvarne bestselere na temu prodaje. Listom svi naslovi koštaju 20ak dolara u fizičkoj formi dok su elektronske verzije bliže polovini te sume. Recimo knjiga gorepominjanog Jordana Belforta košta 13 dolara u elektronskoj verziji, fizičku kopiju možete dobiti i za 9 dolara, a ista knjiga je u Delfiju koštala 1800 dinara.

questions_that_sellQuestions That SellIzvor: amazon.com

Naravno, na autorima je da procijene vrijednost svog originalnog rada, međutim ovdje je ta originalnost upitna. Naime, postoji knjiga autora Paula Cherryja objavljena još davne 2006. godine koja se bavi istom tematikom, tačnije “Questions that Sell” (Pitanja koja prodaju) i Prodajne tajne su toliko slične da bi se moglo reći da je jedna plagijat druge, s tim da u ovom slučaju ne postoji dilema kao u slučaju kokoške i jajeta. Kao ilustraciju sličnosti sam skrinšotovao neka dijelove, odnosno pitanja i podnaslove iz obje knjige čisto da vidite o čemu se radi. Kao što se da primijetiti neki dijelovi su od doslovno prevedeni iz originala dok su neki pak kudikamo bolje prikriveni. Naravno, nisam imao želje, volje, a ni vremena da analiziram sve do detalja, ali vjerujem da je i ovo dovoljno da shvatite o čemu je ovdje riječ.

tajne_prodaje_vs_questions_that_sell_slicnostiProdajne tajne vs Questions That SellScreenshot: knjige Prodajne tajne i Questions That Sell

Pa da zaključimo. Truerainmaker ekipa vam kao najmoderniju prodajnu strategiju uvaljuje tehnike odnosno pitanja koja su nastala cirka 20 godina unazad i koja su “by the way” bukvalno prepisali iz knjige drugog autora, papreno ih pritom naplaćujući. Knjigu “Questions that Sell” , koja je, obaveza mi je napomenuti, puno ozbiljnija sa mnogo više sadržaja, primjera i konteksta, možete u elektronskoj formi kupiti na Amazonu po bezmalo četiri puta nižoj cijeni ili je pak besplatno poslušati u audio formatu. Čak je u pitanju druga edicija knjige iz 2017. godine, dakle donekle ažurirana. Mislim da je izbor veoma jasan.

Kao što rekoh, ovo će biti članak koji ću povremeno ažurirati novim informacijama vezanim za ovu ekipu onako kako ih budem pribavljao. Kao bonus ovaj put informacija kojom se Danijel Kruljac pohvalio na Inface društvenoj mreži. Naime, on je kao veliku stvar predstavio registraciju firme Truerainmaker u Sjedinjenim Američkim Državama odnosno Wyomingu. Istina je zapravo da LLC (DOO) firmu u Wyomingu ili Delawareu može osnovati bilo ko sa čini mi se 200-tinak dolara troška, uz posredstvo kompanije Registered Agents Inc. Kod ovih agenata i na istoj adresi je vjerujem registrovano 90% dropšipera sa Balkana, a to se pretežno radi da bi se olakšalo ili pak uopšte poslovalo (u zavisnosti od države) sa platnim procesorom Stripe, koji je “de facto” standard u online kartičnom plaćanju. Čak je i neka “naša” ekipa napravila firmu za posredovanje u osnivanju LLC-a u SAD-u i svoje usluge papreno naplaćuje. Ipak, to priča za neku drugu temu.

truerainmaker llc registracijaRegistracija Truerainmaker LLCScreenshot: Sftoyou
Facebook icon
izarada.com logo